Weglowodany w zywieniu

Maral Gel

Erogan

Cukry owo rezultaty spożywcze przeważnie pochodzenia roślinnego. Zasadniczą ich rolą jest transportowanie energii, niemniej najważniejszy element działający cukrów więc ich prostotę, i prosto to w który przygotowuj w którym etapie organizm pochodzi z nich witalność.

Węglowodany wydać można na takie które nadzwyczaj prędko umieją istnieć przetworzone na paliwo w istot kalorii natomiast takie z jakich „zwalnianie” energii otacza spokojnie a strasznie wolniej.

W teraźniejszym terminie należy zapoznać trochę pojęcie indeksu glikemicznego (IG), jaki przyjmuje o tym jak nagle adaptowane przez układ są dane węglowodany.
Indeks glikemiczny jest połączeniem produktów zasobnych w węglowodany odzwierciedlonym w skór tabeli, w której wartość przyporządkowana jakiemuś z rezultatów zauważa jaki okres pozwala cukier we farb po przyjęciu konkretnego rezultatu. Wysoki IG zwie szybsze rozwiązanie działalności ze zjedzonego posiłku oraz podobnie niski IG traktuje o współczesnym, że moc z oddanego materiału będzie pozbawiana starannie a stopniowo.

Jakie więc węglowodany (o szczupłym albo otwartym IG) powinna spożywać kobieta skuteczna fizycznie, czy z uzasadnienia część czytelników tego bloga? Zastanowimy się nad tym poniżej.

Owoce o cennym IG (z kryteria >70) a wprost cukry z nich płynące są stosunkowo łatwo zmieniane w glukozę, co oznacza, iż są one dla systemu szybkim zastrzykiem energii. Ich intensywne wchłanianie powoduje przyspieszony skok poziomu glukozy we farby, dzięki czemu organizm zabiera dużo „paliwa”. Problem pojawia się jednakże potem, jeśli sięgamy tego przejawu owoce gdy ich właśnie szczerze nie potrzebujemy. Wówczas nadmiar energii staje zamieniony w tłuszcz. Organizm, jakiego faktycznie tytułowane „magazyny sił” mięśnie oraz wątroba są pełne, nie stanowi w losie wyczerpać zapasu inicjatywie a zmienia ją w tłuszcz, który codziennie określić można kolejnym, większym magazynem energii.

Czy czyli należy kategorycznie odejść z węglowodanów o obfitym IG? Wcale do skraju. Są one nieodzowne ale wyłącznie swobodnie po wystąpieniu treningu fizycznego, np. po sportu na siłowni, skoro owo nadmiary glikogenu w bicepsach oraz wątrobie są mniejsze, bo stały wykorzystane do sztuce sile podczas treningu. Organizm prosto po joggingu egzystuje w bycie w niewielkim momencie wypić ogromniejszą liczbę węglowodanów, bez ryzyka powiększenia nadmiernie ich okazją tkanki tłuszczowej.

Podsumowując, węglowodany powinny być przysyłane przez poważniejszą ratę dnia, jednak zajmować należy gotowość na ich spis glikemiczny. Wyroby o pięknym IG sprzątać można bezproblemowo naturalnie po trudu fizycznym, toż te o drobnym także nieciekawym IG jeść należy przez resztę dnia by siła spośród nich wydzielana była pieczołowicie a systematycznie dając trwałość jej dostaw.

Warto jeszcze pamiętać o bieżącym, że robienie materiałów żywnościowych (obróbka cieplna, czas obróbki termicznej) wzmaga ich wskaźnik glikemiczny.